wtorek, 20 sierpnia 2013

Liebster Blog Award


 Do zabawy Liebster blog award zostałam nominowana przez Mims oraz Nessie, za co bardzo dziękuję! :)
Zasady zabawy:
Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogów, o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.

Pytania od Mims
1. Za co uwielbiasz najulubieńszą książkę i jaka to jest?
Niestety bardzo ciężko jest mi odpowiedzieć na to pytanie, gdyż tak naprawdę nie mam ulubionej książki, bo praktycznie większość powieści, które przeczytałam  spodobały mi się i pozostaną w moim sercu na długi czas. Na chwilę obecną zafascynowała mnie książka "Jesienna miłość" Nicholasa Sparksa, głównie ze względu na piękny, romantyczny i wzruszający wątek miłosny. 

2. Lubisz szkołę, czy może nie masz ochoty do niej wracać?
Chodzenie do szkoły ma swoje wady i zalety. Lubię chodzić do szkoły, ponieważ nie nudzę się i spotykam się ze znajomymi. Często do szkoły jeżdżę z moim chłopakiem, bo właśnie w czasie takiej podróży tramwajem do mojego liceum, poznałam mojego obecnego chłopaka. Z drugiej strony przez szkołę nie mam czasu np. na czytanie, oglądanie filmów, czy seriali. Szkoła potrafi być stresująca, dlatego ciężko mi powiedzieć, czy chcę już do niej wrócić. Na pewno pod koniec sierpnia zatęsknię za szkolną codziennością :)

3. Należysz do jakiegoś fandomu? Jesteś fanem serialu/książki/ filmu?
Oj, nie, zdecydowanie nie. To nie moje klimaty i jak na razie nie mam ochoty na kolejne podejście do mangi i przekonanie się do niej :)
4.Co sprawia, że uwielbiasz pisać bloga?
Przede wszystkim wsparcie moich czytelników oraz ich komentarze. Myślę, że właśnie to motywuje mnie do pracy :) Oprócz tego Wasze opinie oraz to, że przeczytaliście moje bazgroły jest dla mnie ogromną przyjemnością. Dzięki temu lubię poświęcać sporo czasu na bloga i dla Was :)

5.Od czego zaczęła się twoja przygoda z czytaniem?
Odkąd sięgnę pamięcią, od zawsze uwielbiałam czytać książki, jednak moja prawdziwa przygoda rozpoczęła się od momentu przeczytania sagi "Zmierzch". Byłam zakochana w książkowym Edwardzie, a cała fabuła pierwszej części tak mnie zachwyciła, że postanowiłam sięgnąć po kolejne. Po przeczytaniu całej sagi miałam ogromną ochotę sięgnąć po inne, już nie wampirze pozycje i tak właśnie się zaczęło :)

6. W jakim wieku przeczytałaś pierwszą książkę?
Przyznam szczerze, że nie pamiętam, ale wiem, że bardzo szybko nauczyłam się czytać, dzięki czemu nauczycielka od polskiego zawsze kazała mi czytać na głos innym osobom w klasie :) Wiem jedynie tyle, że jakiś czas przed rozpoczęciem podstawówki potrafiłam w miarę płynnie czytać.

7. Czy zdarza ci się czytać jakąś książkę kilka razy?
Oj tak, ale nie wszystkie! Kilka razy czytam książki, które tak mnie wciągnęły, że pochłonęłam je w całości i czytam je ponownie, żeby powrócić do świetnej fabuły. Uważam jednak, że książka największe wrażenie robi za pierwszym razem, dlatego myślę, że czytanie kryminałów kilka razy z rzędu nie ma sensu, gdyż cała magia tkwi w tajemnicy, a skoro już ją odkryliśmy, czytanie po raz kolejny nie jest już taką niespodzianką :)

8.Najbardziej wstrząsająca pozycja w twoim życiu?
Było takich wiele, naprawdę, ale gdybym miała sięgnąć pamięcią to duże wrażenie zrobiła na mnie "Ostatnia piosenka", "Jesienna miłość", a także "O psie, który jeździł koleją". Tak, wiem, że ostatnia książka, którą wymieniłam przeczytałam będąc małym brzdącem, ale jak na lekturę szkolną, a także to, że byłam mała czytając tę książkę, to myślę, że wstrząsnęła mną

9. Czy zdarza ci się czytać mangi?
Tak, coś tam kiedyś przeczytałam, ale manga nie zaciekawiła mnie i postanowiłam więcej po nią nie sięgnąć. To raczej nie moja bajka, a cała maga nie jest w moim stylu i nie potrafię się do niej przekonać.

10. Kultura jakiego kraju podoba ci się najbardziej?
Zdecydowanie kultura włoska! Nie chodzi mi tu o same tradycje, święta, czy inne uroczystości, ale również o kuchnię, zabytki, czy architekturę. Włochy to kraj, który odwiedziłam niejednokrotnie i pod każdym względem mi się podoba. Zafascynowało mnie to, jak Włosi pielęgnują swoje tradycje. Zakochałam się w Italii i jestem pewna, że wiele razy jeszcze odwiedzę ten kraj. Jednym słowem, wszystko co włoskie to doskonałe, piękne i ciekawe. Pod każdym względem :)

11. Czy chodzenie do szkoły jest dla ciebie wyłącznie obowiązkiem?
Nie tylko. Od września idę do drugiej klasy liceum i mimo, że jest to szkoła średnia, czyli nieobowiązkowa, postanowiłam ukończyć liceum i pójść na studia. Szkoła nie jest wyłącznie obowiązkiem, ale również momentem, w którym spotykam się ze znajomymi, a także z moim chłopakiem, który nie chodzi do mojej szkoły, ale jeździ ze mną tramwajem. Często jeździmy z jego przyjacielem i kompletnie zapominam o tym, że jadę do szkoły :) Takie poranki naprawdę umilają cały dzień. Tak więc myślę, że szkoła może być przyjemnością :)

Pytania od Nessie
1. Czy masz motto życiowe?
"Szczęśliwe kobiety są najpiękniejsze"- Audrey Hepburn. Co prawda jest to wypowiedź, ale myślę, że daje wiele do myślenia i można się nią kierować :) Mnie osobiście tak bardzo się podoba, że ten cytat umieściłam na tablicy korkowej, codziennie na niego spoglądam i od razu poprawia mi się humor. Przecież to święta prawda! ;)
2. Co jest dla ciebie najważniejsze?
Przede wszystkim miłość i szczęście. Przyjaźń, tolerancja i szczerość jest równie ważna, ale te dwie wartości, które wymieniłam jako pierwsze, najbardziej się dla mnie liczą. Nie potrafiłabym bez nich żyć.
3. Czy dążysz do jakiegoś celu?
Tak. Chciałabym ukończyć liceum (od września idę do 2 klasy) i po maturze dostać się na studia. Moim wymarzonym kierunkiem jest kulturoznawstwo. Może nie jest to moim celem, a raczej marzeniem, mianowicie bardzo chciałabym odwiedzić Hiszpanię i USA
4. Jaki masz dzwonek w komórce?
Jako dzwonek ustawiam zawsze moją ulubioną piosenkę i jest to"Candy" Robbiego Williamsa. Jestem od niej uzależniona. Często zmieniam dzwonek, a moim drugim ulubionym jest "I follow rivers. Magician remix" Lykke Li <3 Och, przez Ciebie teraz muszę przesłuchać te piosenki :D
5. Czy masz osobę, która 'zaraziła cię' czytaniem?
Nie, nie mam. Jakoś sama siebie zachęciłam do czytania i przekonałam, że można bardzo przyjemnie spędzić czas w towarzystwie książki. Inni mi mówią, że to raczej ja zarażam czytaniem :D

6. Czy mając możliwość przeniesienia się do świata z ulubionej książki skorzystałabyś z tego? Gdzie byś się wtedy przeniosła?
Myślę, że skorzystałabym z takiej opcji i przeniosłabym się do XIX- wiecznej Anglii, czyli świata Jane Austen- "Duma i uprzedzenie". Bardzo bym chciała być jedną z dam dworu, założyć piękną, elegancką suknię, wybrać się na bal i być adorowana przez mężczyzn. Mój wybranek musiałby się bardzo postarać, żeby zdobyć moje serce i na pewno musiałby napisać do mnie list miłosny ;)

7. Kim byłabyś w książce: wampirem, wilkołakiem, elfem, wróżką, zombie, a może jeszcze czymś innym?
Jeszcze trzy lata temu odpowiedziałabym, że wampirem, natomiast teraz nie wiem. Najbardziej chciałabym być człowiekiem, ale jeśli już miałabym wybrać nadnaturalną istotę, to byłaby to wróżka. Chyba ze względu na skrzydła ( bardzo chciałabym mieć skrzydła i latać) :)
8. Jaka jest twoja ulubiona okładka książki? (max 3)
Och, tylko 3 ? :) 

9. Otwórz książkę, którą masz pod ręką, na stronie 36 i przepisz pierwsze zdanie :)
"Wprowadzono ją do pokoju, gdzie zebrani byli wszyscy, prócz Jane" - Duma i uprzedzenie

10. Jeśli miałabyś być zwierzęciem, to jakim? Jak miałabyś wtedy na imię?
Jeśli chodzi o zwierzęta domowe, to chciałabym być psem i miałabym na imię... hmm... Nutka :)  Również bardzo chciałabym być wiewiórką i gdybym nią była, na pewno miałabym na imię Kitty :D Tak, wiem, żadna wiewiórka nie ma imienia, ale ja byłabym wyjątkowa i imię z pewnością bym posiadała.

11. Czego się najbardziej boisz/obawiasz?
Boję się burzy, samotności i wojen, a obawiam choroby i straty bliskiej mi osoby...


Nagnę zasady i nominuję tylko 4 blogi. Z tego, co zauważyłam, to większość osób brała już udział w tej zabawie :)
  1. http://biblioteka-karriby.blogspot.com/
  2. http://czytelniadominiki.blogspot.com/
  3. http://biblioteczka-zienki.blogspot.com/
  4. http://kulturka-maialis.blogspot.com/

Moje pytania:
  1. Czy czytasz książkę w czasie podróży?
  2. Ile czasu spędzasz na czytaniu?
  3. Jaka książka jest najgorszą, którą do tej pory przeczytałaś/eś?
  4. Czy oglądasz ekranizacje przeczytanych przez Ciebie książek?
  5. Wolisz wypożyczać książki z biblioteki, kupować, czy może sięgać po pozycje w domowej biblioteczki?
  6. Z którym autorem książki ( nawet tym nieżyjącym) mogłabyś przeprowadzić wywiad? Jakie pytanie być mu/ jej zadała? 
  7. Masz w planach przeczytać wszystkie książki jakiegoś autora? Jeśli tak, to jakiego?
  8. Jeśli byś mogła, to do jakiej epoki chciałabyś się przenieść?
  9. Na co poświęcasz najwięcej czasu?
  10. Czy oprócz pisania recenzji i czytania książek, masz jeszcze inne zainteresowania?
  11. Jakie trzy rzeczy zabrałabyś ze sobą na bezludną wyspę?


17 komentarzy:

  1. Kochana Letty, dzięki za nominację, ale tym razem spasuję. Brałam już udział w Liebster Award i od tego czasu "odmawiam" ponownego udziału w myśl zasady "raz wystarczy". Ale Twoje pytania (przynajmniej niektóre) za niedługo znajdą odpowiedzi w moim blogu, może nawet dziś w ramach "Prywatnej środy" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe wypowiedzi. Dzięki nim dowiedziałam się o tobie wiele interesujących rzeczy. Na mnie również "Ostatnia piosenka", wywarła niesamowite wrażenie.
    Ponadto podobnie jak ty boję się burzy, chorób, samotności i wojen.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też okropnie boję się burzy. :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację ;) Brałam już udział w zabawie, ale jak znajdę czas to z chęcią odpowiem na Twoje pytania ^^

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja burzę uwielbiam. Książki Nicholasa Sparksa są naprawdę dobre. Ciekawe odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  6. dziękuję za nominację:)
    chętnie na nią odpowiem:)
    Jeśli miałabym być wybranym stworzeniem, a nie człowiekiem też wybrałabym wróżkę:)
    Fajne pytania, już nie mogę doczekać się kiedy będę na nie odpowiadać:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hehe, do Edwarda nigdy nie mogłam się przekonać, zdecydowanie wolałam Jackoba. A pytanie o dzwonek w komórce było ciekawe, sama bym chętnie odpowiedziała. Cytat Audrey też zaraz sobie przepiszę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję, że odpowiedziałaś :*
    Mottem życiowym może być wszystko, również wypowiedź lub cytat. Ja mam nawet sporo takich mott :) Nutka, super imię, chętnie nazwałabym tak mojego zwierzaka ;)
    Kurczę, teraz piosenka Lykke Li mnie prześladuje xD Za każdym razem jak ją słyszę, to śledzi mnie przez cały dzień. A najlepsze jest to, że nie znam tytułu i jakoś tak zawsze nieświadomie ją włączam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :) Widzę, że nie tylko ja jestem uzależniona od tej piosenki :D Mnie również prześladuje ^^

      Usuń
  9. Zgadzam się - czytelnicy nakręcają do pisania na blogu. Okładki faktycznie świetne! : )

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za nominację :) Postaram się wziąć udział. Też chciałabym mieć skrzydła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cytaty Audrey wart zapamiętania :)
    Podoba mi się twoje podejście co do chodzenia do szkoły, bo dla niektórych to tylko smutny obowiązek
    obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jakoś nie chcę wracać do szkoły, ale to chyba głównie dlatego, że to już ostatni rok i czeka mnie matura a to mnie trochę przeraża. Do Włoch bardzo chciałabym kiedyś pojechać. Wszystko przede mną. "Szczęśliwe kobiety są najpiękniejsze" - zapamiętam na pewno :)
    Ciekawa jestem Twoich recenzji "Karuzeli uczuć" i "Dumy i uprzedzenia" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Cię. Mnie na pewno nie chciałoby się wracać do szkoły, gdyby czekała mnie matura. Jeszcze rok wolności :) Ale jestem pewna, że sobie poradzisz :* "Dumę i uprzedzenie" już przeczytałam, więc recenzja powinna już wkrótce pojawić się na blogu, a "Karuzelę uczuć" dopiero zaczynam czytać :)

      Usuń
  13. całkiem niezły blog, widać że prowadzisz go z pasją!
    co książek - u nas rządzą horrory, kryminały i oczywiście thrillery :)

    pozdrawiamy cieplutko, Katania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Bardzo miło mi to słyszeć :) Zaraz odwiedzę Waszego bloga ;)

      Usuń
  14. Bardzo fajna z ciebie osóbka. Ach, widzę, że początki z czytaniem zaczęły się u nas tak samo. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...